Det handler om forventninger
5. januar 2014
45 minutters ventetid for at komme til at tale med en sygeplejerske eller læge!
Det er ikke god service, når vi har lovet at man kan komme igennem på 3 minutter – uanset om der er tale om akut opstået sygdom eller blot en finger, der skal i sæbevand.
Den moderne dansker gider ikke vente – på lægen eller på noget-som-helst. Danskere er online og det meste vurderes og bestilles på en computer eller nås via en telefon 365/24/7.
1813 er ikke væltet over ende, fordi flere er blevet syge, men fordi den åbne adgang via telefon giver en ny mulighed – og behovet har overrasket.
1813 er en ny sundhedsydelse, der kommer til ryste den gamle praksis-læge (med åbent en time hver morgen).
Det betyder formentlig at akutmodtagelserne ikke længere fyldes med folk i tvivl – men af patienter, der har brug for en læge.
1813 er bedre service, bedre brug af sundhedsvæsenets ressourcer, og bedre kvalitet.
Så det er da Faéns at Region Hovedstaden og 1813 får så mange høvl i pressen.
Margrethe